mera växter

Jag har planterat en andra omgång rädisor och de kommer upp så snabbt! Morötterna frodas också, men än är det länge till skörd.
Jag är så glad att jag planterad rabarbern i pallkragen, den verkar trivas. Vi har haft rabarber alla år vi bott här, men bara förkrymta plantor som aldrig växer så pass att vi kan äta från dem.
Potatisen blommar nu också, det ska bli gott med färsk potatis!
Ock de vackra pionerna! (men just den här är full med myror, så jag vill inte plocka in nån bukett.)
När jag går runt och kikar i rabatterna så upptäcker jag att det sitter en rosa Akleja i en rabatt där jag aldrig haft de tidigare? Dessutom har alla mina aklejor varit blå?
Men den är välkommen!
Mitt lilla projekt med att plantera majskorn går väl så där....tre st har klarat sig från att bli uppätna av katt och hund. Men jag tror nog att jag ska prova nästa år också.
Men gurkan!! Vi har redan ätit flera stycken och gett bort till dottern också. Underbart god gurka! Nästa år blir det två plantor! Jag gillar ju gurka mer än tomater.
jag fortsätter att leta han och honblommor på melonen, duttar med en tops i alla blommor och hoppas på tur helt enkelt.
Av dottern har jag fått ett skott av chokladmyntha, den smakar som After Eight, på riktigt! 
Så har jag också börjat fundera på mitt minne. Det jag trodde var en chili, ser ut att vara paprika och jag minns inte vad jag köpte?

Sist en gräslök som blivit planterad i köksträdgården.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Oj vad dina odlingar växer! Har inte ens planterat tomater i år... Förra året var ett dåligt tomatår, så jag bestämde mej för att hoppa allt vad odlingar var och det var nog tur, iår är det så torrt.

Svar: Det är något som gjort att jag tycker det är kul med blommor och växter igen? När barnen var små och många år framåt, tyckte jag bara att det var jobbigt med plantering och trädgård. Men just nu är det kul.
Agneta Ärlestig

2017-07-30 @ 16:37:57
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Linda

Ojoj vad det växer hos dig i år!
Jag tror du har chili, den finns som knubbig oxå! Vad roligt med gurkorna förresten, det vill jag odla nästa år! Drog du upp från frö eller köpte en förodlad planta?

Svar: Ja, det kanske är chili i alla fall? Det ska bli spännande att smaka...Jag köpte färdig gurkplanta som hette minigurka. Den har varit så tacksam, ingen ohyra alls och växer så himla fort, men är duktig på att klättra själv. Men oj vad den dricker vatten, flera liter/dag.
Agneta Ärlestig

2017-07-30 @ 22:59:58
URL: http://www.lindashundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0