Middag hos svärmor

Svärmors syster från Kalmar var uppe på besök, så då bjöds det på middag för hela stora familjen. Det blir långt mellan gångerna man ses och det är roligt när man får tillfälle. Vädret var uselt, regnskur på regnskur och ibland var det hagel. Men mellan skurarna gjorde jag mig en liten sväng till växthuset. Svärmor är så dukig på att odla och jag blir alltid så inspirerad. Tittad på hennes physallis t.ex. Den hade massor av frukt redan och min har inte en enda? Fast jag tror att det beror på pollineringen, jag har ju inga humlor och annat i mitt uterum.
Den där "mattan" som ligger nedanför deras brotrapp, en sån letar vi till vår egen bro också.
Det finns billiga i gummi, som ser ut som smide, men jag vet inte riktigt vart det är jag har sett dem?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0