Äppelblom och utefix

Äppelträden är i full blom! Vårt gamla äppelträd är helt översållat av blommor och vårt nya blommar fint det med. Men vad är det för kvistar som kommit upp vid trädstammen?? Frågade svägerskan som är uppfödd på en handelsträdgård och hon sa att jag skulle klippa bort, så då gjorde jag det.
Köpte två getingfällor på Rusta, har ingen aning om de funkar, men de är fina som dekoration.
Syrenen har börjat blomma. Vi har flera vita syrenbuskar på tomten och endast en blå bondsyren. Tänker att jag ska testa göra syrensaft i år!
Eftermiddagskaffe vid nya möblerna, med jordgubbar och färska aprikoser. 
Och så lilla Tavelsjöodjuret på bron!
 
Vi har i många år pratat om att vi ska sätta upp fågelholkar, men trots att vi bor mitt i skogen, har vi inga egna träd på tomten. Men en holk satte vi upp i grannens tall och den andra får sitta i vår knäckepil.
Keso gillar när vi är ute och fixar, han är omkring oss mest hela tiden.
Nu har vi köpt Buxbom också, ska bara plantera den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0