En ledig dag

Jag och maken var lediga och hemma tillsammans en dag för ovanlighetens skull.
Vi åkte in till stan och handlade jord och täckbark, en köksträdgård som är lättskött tänker vi oss. 
Åkte även till Ikea och köpte oss ordentliga skrivbordsstolar, jag har suttit på en köksstol i många år och nu är jag trött på det. Jag sitter ju ofta och ser film vid datorn, mycket mer än vid tv'n.
Vi gjorde det enkelt för oss och käkade middag på Ikea, snabbt och billigt.
När vi kom hem, gjorde vi i ordning i pallkragarna och satte även ner några potatisar i en rand. 
Så ny fick min Libbsticka flytta ut, hoppas att det inte blir kallt mer på nätterna nu.
Nästan övervuxen i gräsmattan, hittade vi en förkrymt rabarberplanta och min fina dvärgsyrén som vi trodde hade frusit ihjäl, visade sig vara högst levande!
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det är så fyllt av hopp och glädje att fixa igång trädgården inför sommaren! Fast jag tycker det så har jag inte satt några fröer eller köpt färdiga plantor av typ tomat iår. Vet inte vad det beror på.

Svar: Första åren vi bodde här, planterade vi och grejade med rabatter och trädgårdsland. Men nu har vi haft många år, då vi inte gjort annat än att klippa gräsmattan, det har helt enkelt inte känts roligt. Men nu verkar vi ha hittat inspirationen igen. Man ska bara göra det som är kul, annars blir det bara en belastning.
Agneta Ärlestig

2017-06-18 @ 21:05:52
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0