studentbal och oväntad vardagslyx

Makens systerdotter tar studenten i år och då är ju balen en viktig grej! Jag hade inte ork att åka ner till stan och trängas för att få en skymt av henne. Men vi har så tur att dagstidningen sänder live på webben. Därför satt jag i lugn och ro hemma och väntade på att få se henne i bild.
Hon är så vacker!

Maken och jag hade missat att planera middag (väldigt vanligt sedan flickorna flyttade ut) När han ringde och var på väg från stan, bad jag honom handla nåt att äta.
Han kom hem med minipannacotta, färsk pasta och en tunnskuren rökt korv han hittade i charkdisken. Jag gjorde en pastasås med den och det blev gudomligt gott! Tände en brasa i uterummet och åt där, kändes så lyxigt att vi unnade oss en konjak till kaffet också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0