Keso, en rackarunge!!

Se, så mycket mitt älskade fikonträd har växt!! Det står fortfarande inne i rummet, jag vågar inte ha det i uterummet än för kylan och det är lite för tungt att flytta ut det varje dag, för att sedan bära in det på nätterna.
Men Keso den lilla rackaren! Han gräver i krukor..:( Hans favorit är visst fikonträdet, men han har några fler krukor som han gräver i också.
Jag har försökt att rädda det tillfälligt genom att tejpa över ett pappersark, verkligen inte snyggt!
Har bett maken att ordna lite hönsnät till mig i stället, men han glömmer hela tiden.

Nu har jag dessutom upptäckt att Keso gjort sina behov i gamla krukor med jord som står i uterummet. Det blir en intressant säsong där ute känner jag. Får väl näta in allt möjligt...

Kommentarer
Postat av: Linda

Prova om större stenar i krukorna hjälper, går ju inget bra att gräva då samtidigt som det blir lite snyggt!

Svar: Jag fick tipset om stenar och det är ju betydligt snyggare än hönsnät. Men det är så mycket snö än, så jag har svårt att hitta några. Det får bli hönsnät tills dess.
Agneta Ärlestig

2017-03-16 @ 20:19:07
Postat av: Linda

Prova om större stenar i krukorna hjälper, går ju inget bra att gräva då samtidigt som det blir lite snyggt!

2017-03-16 @ 20:19:08
Postat av: mammakero

Det funkar inte att ha honom utomhus mera? Det låter som han skulle behöva vara ute mer.

Svar: Ja, det var min tanke också. Han börjar vara ute mer och mer för varje dag nu och det behöver han nog.
Agneta Ärlestig

2017-03-19 @ 20:37:10
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0