Björnmöte!

Jag har aldrig sett en levande björn som inte bor på en djurpark. Jag vet att det finns björn i våra trakter, men trots att jag spenderar så mycket tid i skogen, har jag aldrig sett ens lite björnbajs.
När maken och hans kompis åkte iväg på en fiskeresa, så fick jag ett sms bara några minuter efter att de åkt från gården. Han skrev att de fick se en björn!
Haha, ja, det lät ju inte så troligt....tittade på klockan och tänkte att de måste ju vara kvar inne i byn än?
Men så skickade han bilder. Björnen hade hunnit springa iväg innan de fick upp telefonerna för att fota, men när jag förstorade bilden jättemycket - så visst var det en björn där!! 
Häftigt! Det är bara några km från oss och endast några hundra meter från vår by.
Det är nog helt omöjligt för er att se att det är en björn på den här bilden, men jag lägger upp den i alla fall. :D
(Den är som en mörk fläck, just där stenarna börjar under kraftledningen)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma bläckfisk

Wow, mäktigt! Jag såg en vild Grizzlybjörn på nära håll en gång för många år sen när jag och en vän var ute och campade i Kanada. Som tur är satt vi i bilen och åkte när den plötsligt kom ut ur skogen alldeles bredvid vår bil. Jag blev livrädd. Bilen, som var en hyrbil av minsta storleken, kändes pytteliten.

Svar: Nämen hu!! En Grizzlybjörn är väl jättestor? Tur ni satt i bilen.
Agneta Ärlestig

2017-05-28 @ 22:48:30
URL: http://mammablackfisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0