Kaktus-uschling!

Den här kaktusen har jag haft i säkert 10 år. Den har ständigt varit ful och i vägen och aldrig någonsin blommat.
Så, då flyttade jag in den till Kesos rum. (Ja, han har ett eget rum faktiskt! Där vi stängt för med grind, så att kattmat och kattlåda får vara i fred för Tassa :D )
Men då helt plötsligt bestämde sig kakusen för att blomma! För första gången på alla år jag haft den! 
Nåja.....Keso ska väl ha nåt fint inne hos sig också? Jag vågar ju inte flytta den nu, när den äntligen börjat trivas.
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Nosvemberkaktusar är lynniga! När den blommar får man inte flytta den, för då tappar den alla blommor! Min har inte blommat på säkert 10 år, förutom en eller annan knopp i mellanåt...

Svar: Är det så att den tappar blommorna om man flyttar den? Ja, då får den definitivt stå kvar där den står nu. :-)
Agneta Ärlestig

2017-05-28 @ 17:46:26
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0