Nu behöver jag hjälp!

Jag har en blomma som jag är väldigt rädd om, jag har nämligen ärvt den efter min mamma. Hon hade den i många år och den var alltid så vacker i hennes fönster. När mamma gick bort, så fick jag överta blomman och det känns viktigt för mig att den ska överleva.
Men jag vet inte vad det är för blomma? Vad heter den?
Den har ett buskliknande växtsätt, dricker kopiösa mängder vatten och blommar en gång/år.
På bilderna har blommorna just börjat slå ut.
Kan ni hjälpa mig med namnet på den?
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det liknar ett Ödesträd. Fast mina och mammas ödesträd hade tvåfärgade blommor. Googla ödesträd och se! Mamma hade tre enorma buskar till krukväxter, men då hon låg inne på korttiden så kom inte det bolag jag anlitat att vattna hennes blommor en gång i veckan. Så alla dog. Precis samtidigt förtvinade mina två stora exemplar och dog. Har sökt efter sticklingar eller något ställe som säljer såna utan att lyckas.

Svar: Ja, om jag googlar på Ödesträd så är det väldigt likt! Men min blomma har ju enbart vita blommor, försökte söka på om det fanns i olika varianter, men hittade inget om det.Men det måste vara ett ödesträd jag har i alla fall. Tack för hjälpen!!
Agneta Ärlestig

2017-05-28 @ 16:58:09
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0