Klimpfjäll

Jag och maken gjorde en spontan utflykt till Klimpfjäll över dagen. En kompis följde med oss och vi hade med både Tassa och hans hund.
Första stopp blev vid trappstegsforsen utanför Saxnäs. Nu fick jag se forsen i solsken och då var den vackrare än när vi körde förbi tidigare i sommar.
Vi lunchade på lilla fiket som finns där.
 
Efter maten åkte vi för skojs skull och tittade på en stuga som är till salu. Inte för att vi bestämt oss för att köpa stuga, men man vet aldrig vad man hittar på i framtiden. Hur som helst är det både kul och nyttigt att titta.
I den stugan såg jag ett par annorlunda klädkrokar. 
Utsikten från stugan var fantastisk, om det inte vore för att grannen smällt upp en stor stuga som skymde den.

Vi åkte vidare och kikade på en tomt/skogsskifte som också ligger på hemnet. Det var en väldigt trevlig plats.
 
Efter det åkte vi till Fatmomakk kyrkstad, men bilderna därifrån kommer i ett eget inlägg. På vägen hem stannade vi vid ännu en stuga som ligger på Hemnet, men det var inte visning, så vi smög omkring utanför och kände oss lite obekväma. 
Så blev det hemfärd. Tänk endå, vad vi är lyckligt lottade som har fjällen så nära att man kan göra en dagsutflykt! Visst tar det 3-4 timmar att köra, men vi hann ju med fantastiskt mycket i alla fall!
Vad vi inte hann med, var att titta efter svamp, det skulle ju ha varit riktigt kul tänker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0