Väven

I Umeå byggdes Väven under kulturhuvudstadsåret, ett enormt bygge som blivit omtalat både för den höga kostnadens skull och det spektakulära utseendet.
Jag har inte tidigare besökt byggnaden, har liksom aldrig haft något ärende dit, då jag mest tänkte att det var platsen för biblioteket.
Men den inrymmer så mycket mer, caféer, butiker, delikatessaffärer, hotell och lokaler för olika kulturarrangemang och konferenser.
Skulle träffa några klasskompisar i ett ärende och vi bestämde att vi skulle äta där på Väven, i ett café som heter Kulturcaféet.
Hela Väven är sammanbyggd med ett av stans äldsta byggnader, Stora hotellet och det har bildats ett "inomhustorg". Fotade lite där, och jag måste säga att det blev kanske inte så dumt i alla fall.
Jag beställde in en Chevrésallad som var väldigt god.
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Tycker att utsidan var bland det fulaste jag sett i husväg. Insidan däremot såg betydligt finare ut.

2015-05-02 @ 13:03:35
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0