Nordiska hund del 3

Efter den myggiga picknicken, hade vi trötta hundar och vi lämnade dom på rummet för lite behövlig vila och drog iväg på egen sightseeing-tur!
Vi åkte till Döda fallet som ligger några mil från Kälarne, ett ställe jag länge velat se, men varje gång jag åkt förbi, har hundarna varit med. Det finns roligare saker än att gå med två dragiga hundar i koppel i alla dessa trappor kan jag säga.
Historien om Döda fallet är lång och intressant, runt promenadslingan (trappor och spångar som går nedför och i det som tidigare var vattenfall och älv) finns det informationsskyltar om hela händelseförlppet.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Härliga bilder! Kul att läsa lite om hur det blivit som det blivit.

Svar: Gick det att läsa? Jag var osäker på om det funkade med fotade informationsskyltar? Men himla enkelt för mig :)
Agneta Ärlestig

2013-08-11 @ 19:04:52
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0