Så var det hälsan igen

Hm....konstigt det här, ju mer jag egagerar mig i min hälsa, ju sjukare blir jag! 
Den där hälsoprofilen resulterade ju inte bara i dåliga resultat, utan även ett besök hos en sjukgymnast som undersökte min onda axel.
Jag var där länge, hon tittade på hur jag rörde mig, hon klämde, kände, vred och böjde.....sedan frågade hon hur ofta min axel brukade gå ur led!?

Va?! Det har aldrig hänt, sa jag. Hon påstod i alla fall att min typ "ledkapsel" är lite stor och det är ingen fara om man har muskler som håller axeln på plats, men någon muskel kunde hon inte hitta...:(
Hm...nähä....
Hon gav mig en skön massage och ett träningsprogram med yttepyttesmå övningar jag ska göra varje dag eller oftare.
Skitenkelt sa jag ju då! - men hur många gånger har jag gjort övningarna?  Två......hur svårt kan det va egentligen?
Jag blir så arg på mig själv!
Efter besöket hos sjukgymnasten blev jag så trött att jag lade mig på kökssoffan med en hund som var nästan lika trött som jag.
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Igenkänningsfaktorn är hög! Min healer sa i höstas att jag har snett bäcken och att jag skulle göra en liggande övning en gång om dagen, har inte gjort en enda än... Fy skäms på mej!

2015-04-21 @ 19:15:33
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0