Vindruvor

20/5-2016
Nu ni!!
Jag har länge drömt om vindruvor i uterummet. När jag har läst på, så förstår jag att vindruvor helst vill växa på friland, inte i kruka. Men det blir ju svårt i vårt uterum när vi har helgjutet golv.
Men nu har jag bestämt mig för att prova i kruka i alla fall. Visst vore det lite häftigt med en klättrande vindruve-ranka i taket?
Om jag får vindruvor har jag ingen aning om, det blir ju problem i ett uterum där inget kan polineras.
Jag köpte en svagväxande sort (vet inte vad det innebär?) som tål frost och alltså kan stå kvar i uterummet året runt. Blå vindruvor ska det vara om det kommer frukt och det står på lappen att den är självfertil. (vet inte vad det innebär heller, men jag hoppas att det betyder att det kan komma vindruvor utan polinering.)

Jag köpte också björnbär, mest för att prova och för att den var så vacker. Jag får väl uppdatera er om hur det går med mina växter. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0