Avion och ny matta

Jag fick med mig en god vän till nya gallerian vid Ikea, Avion en dag. Jag behövde köpa mig en vårjacka inför Parisresan och det är så bra med smakråd. Som bonus hittade jag en fin tunika och blev överraskad då både butikens nedsatta pris gällde liksom min rabattkupong, det blev nästan halva priset på grejerna! :-)
Vi lunchade på Vezzo och det blev en besvikelse. Jag har ju ätit på Vezzo inne i centrum, men det här var något helt annat både när det gäller servicenivå och smakupplevelse. Vezzo på Avion går jag nog inte till mer dessvärre.
Fikastunden blev däremot mycket trevligare! :-)

När jag kom hem, hade maken hämtat vår nya matta och den blev jag väldigt nöjd med! Nu är nästa steg en tv....men maken har lite svårt att bestämma sig. Själv har jag bara ett krav, den ska vara vit. :-)

 

Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

En hägrande Parisresa låter härligt att se fram emot. Det är en romantisk och sevärd storstad med många möjligheter. Då får du hoppas det blir en vit TV. Vi bytte för några månader sedan. Jag älskar att ha en stor bild att titta på och att det blir en biokänsla. Finns Nya Konditoriet kvar i Umeå?
Trevlig helg.

Svar: Paris var verkligen både romantiskt och sevärt som du säger! Jodå, NK finns kvar, numera sägs det att Stieg Larsson spökar där på nätterna, han brukade sitta där eller på Mecka och skriva. https://www.visitumea.se/sv/stieg-larsson
Agneta Ärlestig

2016-05-13 @ 22:13:14
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: mammakero

Ni har det så fint i vardagsrummet och uterummet!
Härligt med en Parisresa att se fram emot!
Kul att hitta något fint, jag har alltid lätt att hitta kläder då jag inte har pengar och inget hitta när jag letar...

Svar: Ja, visst är det typiskt. När man inte kan handla, så hittar man massor av fina saker som man vill ha.
Agneta Ärlestig

2016-05-14 @ 14:21:40
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0