Kittelfjäll 2

Första natten i stugan var hemsk! Sängen jag sov i var stenhård och kag vaknade gång på gång av att olika kroppsdelar domnat bort.
Nåja, vaknade till sol i alla fall! :D
Vi bestämde oss för att åka till Nedre Bleriken, en sjö där kulissen är Marsfjället.
Eftersom vi var så många, räckte inte skotrarna till. Därför bestämde jag mig för att börja promenera, så fick de hämta upp mig när alla kommit på plats.
Det blev en härlig promenad, men varmt och svettigt när det började gå uppför.
Jag gick över Vojmån som man så ofta gör när man ska någonstans i Kittelfjäll. 
Väl på plats blev det grillning och pimpelfiske. Stundvis var det underbart väder, men när solen försvann blev det genast kallt.
Vi höll ut länge i alla fall och en öring fick vi också!
Den blev förrätt till middagen och sedan spelade vi "Åsna" ett hemgjort spel som vi alltid spelar i den familjen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Soffie

Wow va snö och så roligt att pimpla.Svar:Nej jag har inte testat geocatcing,jag är med i en slags orientering som går ut på att CI letar efter stolpar,det kallas stolpjakten.Har tänkt på att prova geocatcing men det har inte blivit av jag får se till att testa det😀

Svar: Ja, det där med stolpjakten lät ju jätteroligt!!
Agneta Ärlestig

2017-04-23 @ 18:54:15
URL: http://www.soffie69.blogg.se
Postat av: mammakero

Åsnespel?! Kul med egna spel! Fina fjällbilder har du oxå tagit!

Svar: Ja, det är lite kul. Kanske jag ska skriva ett inlägg om hur det fungerar?
Agneta Ärlestig

2017-04-24 @ 17:55:07
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0