Lunch och geocaching

Jag tyckte så mycket om den Libanesiska maten jag åt för ett tag sedan. Därför föreslog jag för väninnan att vi skulle följas dit och äta en dag.
Hon hade i alla fall lite ärenden på Ikea, så det passade bra med lite tid i stan.
Men när vi kom till lunchstället, så hade de slutat med den libanesiska menyn för att det skulle stänga för semester samma dag. Det som erbjöds var Libanesisk Kaftarulle. Vi beställde in det, men har ingen aning om vad det var egentligen. Smakade som en rullpizza med lammfärs och hummus, men det var gott!
På Ikea blev det kaffepaus, sedan passade vi på att ta några geocacher innan vi åkte hem. 
Hittade lite fina växter som jag fotade också. :D
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Älgörten är perfekt mogen att plockas inför saftning, ser jag!
Balsaminerna är fina oxå, gillar rosa blommor!
Burspråk... Rummet var husets trapphus någon tid sedan. Nu är det ungdomsrummet/gästrummet med egen utgång! Och ja, det känns onekligen väldigt lyxigt med utsikten och avskildheten!

Svar: Hm...jag har inte kommit mig för att plocka älgörten än, de hinner nog blomma ut..:( Ja, balsaminer heter de ju!! Tack! :D
Agneta Ärlestig

2017-08-09 @ 19:18:09
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: BosseLidèn

Här var det också IKEA besök igår. Jag har kompisar som håller på och letar gömda skatter och det borde verkligen vara något som passar mig. Jag har inte vågat börja. Är rädd för att jag ska fastna och därmed inte ha tid med annat.

Svar: Ja, det kan ju vara risken när man hittar något kul att göra. Men så var det bara första sommaren för mig, nu blir det lite mer sporadiskt med geocachandet.
Agneta Ärlestig

2017-08-10 @ 09:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0