Hälsosammare liv?

I mitten av november startade jag och maken en utmaning! Vi har båda lagt på oss några kilon och midjemåttet har hamnat utanför trivselkänslan. 
Jag ändrade genast lite i min kost, plockade framförallt bort chips och ostkrokar, läsk och godis. 
Jag har även en app i telefonen som heter MyfitnessPal som jag har använt tidigare för att hålla koll på min egen statistik och om jag är nyfiken på kaloriintaget.
Jag laddade hem en ny annan app som heter 30 day fitness challenge, som går ut på att man gör dagliga träningsövningar. 
Vi får se hur det går, hittills har det svängt både uppåt och neråt i vikt och midjemått...:-)
Maken skulle börja träna på gym, men det är först nu senaste veckan han kommit i gång med det.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Den appen lät ytterst intressant! Något för mej... Även jag vill ändra på att vikten sticker iväg åt fel håll och att kroppen inte håller ihop. Måste bli bättre, så jag kan komma förbi alla dessa värkdagar.

Svar: Ja, men det är svårt att skapa nya rutiner som passar in i den övriga vardagen...jag har dessutom usel karaktär. :O
Agneta Ärlestig

2017-01-14 @ 16:29:43
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0