promenaderna

Ja..det går väl så där ska jag erkänna. Många dagar får jag i hop till mina 10000steg, men lika många misslyckas jag med. 
Det är så svårt att skapa en ny rutin. När man jobbar som jag, med arbetstider som dag, kväll och helg och arbetspassens längd allt från 5 timmar till 12 timmar.
Då går det liksom inte att säga att man ska gå varje morgon eller kväll, varje lunchrast eller varje söndag. Mina veckor och dagar ser så totalt olika ut.
Och häromdagen då? Jag glömde telefonen hemma, så inga steg registrerades..:(
Men jag kämpar på!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

Det finns en stor risk att råka ut för dåligt samvete om inte de där 10 000 stegen infrias. Det råkade jag ut för när jag testade några månader. Ibland gick jag runt som en tok när det var reklampauser på TV för att nå gränsen. :)

Svar: Ja....jag känner att upplägget ger mig mer dåligt samvete än vad det sporrar mig. Och det var ju inte riktigt tanken. :D
Agneta Ärlestig

2017-05-24 @ 13:38:16
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Anonym

Denna gång använder jag inte Runkeeper, av den anledningen att jag blir stressad av både den där rösten som talar om hur fort/sakta jag går och av att jag har olika dagars ork. När jag blev stressad, så började jag tänka på vad jag skulle göra då jag kom hem, istället för att vara ute på promenad punkt slut. Nu går jag precis så långt jag kan och orkar, just denna dag och jag är ute på promenaden även i huvudet. Det som blir det blir och det är så himla skönt och ger mej så sköna energier i kroppen. För jag tänker inte på vad jag ska göra senare och jag tycker att det är bättre att gå kortare ibland än inte alls! Och ibland gör jag ingen promenad, men istället gör jag en halvtimmes till hälften yoga liknande rygg rörelser. Det funkar bättre för mej, vilket gör mej glad!

2017-05-28 @ 17:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0