Ljusfestival Umeå - höjdpunkter

På ljusfestivalen fanns två konstverk som jag gillade.
Det ena är den traditionella ljuslyktsparken. Barn i förskoleåldern målar vackra glaslyktor och ställer ut i cirklar i parken, enormt effektfullt och vackert! 
Bonus är också det lilla barnet som hoppar vid sin familj och glatt utropar "mamma, ser du min lykta där bredvid Antons nästan innerst?"



Det andra konstverket stod utanför operan. 
Ett enormt ansikte som såg ut att titta upp från marken. Ansiktet rörde sig (film) och såg ut att följa trafik och människor med blicken. En arg, upprörd man med rödsprängda ögon och flammande kinder!
Jag ångrar att jag inte tog någon bild när vi stod längre upp på gatan. På långt avstånd kunde man inte avgöra ansiktets storlek och det såg faktiskt ut som om någon stack upp ur asfalten  :) 

Ni får en bonusbild på helgonet också :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Oh vilken fin tradition/skapelse med barnens burkar :)

2012-12-04 @ 15:18:40
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0