Kroatien del 7

Sista dagen var en sån där dag då kameran inte var med på allt.
Därmed sviktar minnet för vad vi egentligen gjorde den dagen?
Solnedgången var i alla fall liksom upp och ner? Lite läcker faktiskt.

Så, om jag ska sammanfatta resan då. Jag åker gärna tillbaka till Kroatien, det var inte hutlöst dyrt och det var inte så turistexploaterat. (I alla fall inte Primosten och dom ställen vi besökte)
Boendestandarden är hög. Rena, fräscha, stora välutrustade lägenheter.
Maten var toppen! Mycket påminde om Italiens gourmetkök. Fisk var ett säkert kort som alltid var bra tillagat och mycket att välja på.
Kranvattnet går att dricka, så den där överhängande risken med magsjuka minimerades. Inte behövde man vara rädd för glassar och is i drinkar heller.
Man upplevde landet väldigt rent och välstädat, likaså de offentliga toaletterna var en fröjd att besöka.:)
Ett annat stort plus, var att man kunde gå förbi restauranger och affärer utan att bli påhoppad av "inkastare". Man kunde kika i lugn och ro och det uppskattas av mig.
Man klarar sig bra med Engelska, men deras brytning kan vara lite svår ibland.
Ortsbefolkningen är positivt inställda till turister.

Jag säger inte adjö till Kroatien, jag säger på återseende!

(Mera bilder finns i mitt Pixbox-album)



  

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh så vackert! Kroatien är ett av mina drömresmål, kanske du och jag åker dit någon gång :)

Svar: Ja!! Det skulle vara kul!
Agneta Ärlestig

2012-07-14 @ 22:55:52
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0