Bergerbesök i stan

Micke och Speed var ju i stan och tävlade den 29 september.
Jag och Tassa åkte ut till klubben för att vara hejjarklack.
Dom var jätteduktiga i mina ögon, fast jag har ingen koll på slutpoängen..?
Däremot ser jag nu när jag går igenom bilderna,
att Speed är en riktig berger som hela tiden ska ha koll på vad som händer runt om :)
Jag vet inte hur bergers riktigt lyckas, men dom kan ha full fokus på sin förare och omgivningen samtidigt.
Ekipaget Micke och Speed blev hur som helst mycket uppskattade och pupulära
som ni ser på bilderna med domare och tävlingsledare.
Det är kul med en ras som inte är vanlig på brukstävlingar och dessutom presterar
och får kommentarer i publik och av domare som "trevlig attityd", "bra samarbete", "vilken arbetsglädje"!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja Speed är en härlig hund och visst ser Micke väldigt nöjd ut med sitt rasval :)

Svar: Ja, Micke är väldigt nöjd, men all rätt. Speed har ett härligt temperament, en riktig arbetsmotor som passar Micke perfekt. :) Jag gillar bilden med alla domare och tävlingsledare som ser lika nöjda ut. :)
Agneta Ärlestig

2012-11-05 @ 05:26:09
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Linda

:) Ja den bilden du nämner log jag gott åt, vilket äkta intresse från tävlingsfolket!

2012-11-05 @ 14:07:51
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0