Inspirerad av bilder

Jag har en mapp på datorn som jag fyller med inspirationsbilder och sånt som ger mig idéer till fotandet.
I den mappen har den här bilden legat länge och en dag i sommar blev det möjligt att använda sig av inspirationen.
Det blev en del bra bilder, men jag lärde mig mycket också.

Att fota barn och häst ger inte mycket tid över för experimenterande av inställningar. På många av bilderna blev Allys ansikte överexponerat och där jag ville ha skärpa på både häst och Ally gick det inte så bra.
Kompositionen är en annan sak som jag inte tänkte på förrän jag såg bilderna i datorn. Ibland har jag kapat delar på hästen som kunde fått vara med.
Men jag är väldigt glad över att tillfället för fotograferandet dök upp i alla fall.

Inspirationsbilden:

Mina varianter:

 

Kommentarer
Postat av: CAMILLA FOTO

Jätte vackert! Nr.2 blev min favorit. Så söt liten tjej :)

Svar: Tack Camilla! Ja, hon är söt och enormt rolig att fotografera! :)
Agneta Ärlestig

2013-08-28 @ 18:35:20
URL: http://camillasjolander.blogg.se
Postat av: mammakero

Sååå fina varianter! Så in i norden fina bilder! Kul att se hur du tänkt och hur det blev.

Svar: Tack! :)
Agneta Ärlestig

2013-08-30 @ 22:51:07
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0