Årskrönika 2013 del 1

JANUARI, FEBRUARI OCH MARS

Året började med nyårsfirande i bilen med maken. (Har man tonåringar, så gäller det att skjutsa och finnas till hands.) Kommunens påkostade fyrverkeri-uppvisning försvann i tjock dimma, så vi såg inget alls :/

Familjemiddag hemma hos oss, som visade sig bli den sista med min mamma, då hon gick bort senare på året. Här en bild på mamma och alla hennes barnbarn.

Rolig vinterfotografering med Amanda, Julia och Olivia.

I februari var det trevligt vinterväder och jag hade bland annat en trevlig dag vid Sofiastugan med Ingela och hennes hundar.

På alla hjärtans dag hade Linnea och Oskar vunnit en romantisk slädtur på Mickelbo gård. Jag och Amanda kostade på oss en lika mysig tur då vi  endå skulle skjutsa turturduvorna dit.

Mycket snö

Åkte på inofficiell hundutställning för att hjälpa Ingela som ställde två hundar. Träffade Kims Daffi där.

Jobbade på lite i uterummet, underbart ljus där, men det var mest sågspån och smuts. Det lockade i alla fall till en fotoshoot med döttrarna.

I mars bilade jag till Östersund fram och tillbaka två gånger för att Tassa skulle försöka paras med vackre Speed. Det var en tuff vecka då min mamma blev akut sämre och det var mycket på jobbet. Dessutom blev det inga valpar..:(

Var och bowlade med goda vänner en kväll, det är ju faktiskt jättekul och det blir allt för sällan.

Var under en tid med i "fototriss" och en vecka var jag väldigt ambitiös och arrangerade ordet "siluett"

Påsken med min mamma är nog bland årets sorgligaste och vackraste minne! Mycket starka känslor, då alla var införstådda i vad som skulle komma. Dessa bilder är ofantligt viktiga för mig!!
Hon levde 6 dagar efter den här fina stunden. <3
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Älskade fina farmor<3

Svar: Saknad varje dag <3
Agneta Ärlestig

2013-12-28 @ 00:25:58
Postat av: mammakero

Vackra bilder som utstrålar värme och kärlek. Nu tänker jag ju särskilt på dej och din fina mamma. Kram!

Svar: Tack!
Agneta Ärlestig

2013-12-28 @ 12:40:50
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0