Dagen vid grottorna

Det var verkligen en trevlig dag vi hade vid grottorna. 
Dessvärre blir det nog inte mera av den sorten för Kira. Hennes spondylos har förvärrats och att hoppa på klippblock blir helt enkelt för tufft. Med Kira får man nu välja promenader där det inte inbjuder till hopp och klättrande, vilket inte är så enkelt kan jag säga. Den här rasen älskar ju sånt och Kira riktigt söker stubbar och stenar att hoppa upp och speja ifrån.
Den här utflykten var i alla fall värdefullt för stunden, hon visar ju inga direkta symtom på smärta förrän hon kommit hem och varvat ner lite.
Sötaste Kira.....:/
 
(2/10-2013)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Synd om Kira, att inte kunna göra saker man gillar för smärtan...

Svar: Ja, det känns inte så skoj....:(
Agneta Ärlestig

2013-12-19 @ 12:35:27
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Linda

Jobbigt med Kira :( Inez är lite lättare att ha med när hon är själv, då röjer hon inte lika mkt. Inez spondylos har varit lugn i snart tre år, men jag tror hon börjar känna av den lite igen nu. Hon ville inte hoppa in i bilen idag och för några dagar sen såg jag att hon ömmade på ryggen, men å andra sidan kan hon åkt på en smäll, för Drömma (inte Inez heller för den delen) är inte värst lugn när de busar!

Svar: Jag röntgade ju Kira igen och då såg man tydligt hur det "vuxit" spridit sig till fler ställen i ryggen. Nu går hon på stående rimadyl men jag tycker inte att hon är riktigt pigg i alla fall. :(
Agneta Ärlestig

2013-12-19 @ 21:45:27
URL: http://lindashundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0