Julafton

Julen är inte min favorithögtid. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det har blivit värre och värre för varje år. 
De senaste åren har jag löst det med att frivilligt välja att jobba, för där på äldreboendet tillsammans med tanterna och farbröderna försvinner min julångest. :)
Det här året kändes extra jobbigt eftersom jag inte har någon av mina föräldrar i livet kvar. 

Men....det blev så bra! Julaftonen var nog en av de bästa på många år!
Det blev en väldigt mysig julafton hemma med lilla familjen, innan jag åkte vidare till jobbet för ett kvällspass. Vi satt i vårt nya uterum med brasa och julklappsöppning. Stämningen var toppen och all min ångest var som bortblåst.
Jag avslutade kvällen med att titta in hos svärföräldrarna efter jobbet för lite julgröt.

Tack till make och barn som har förståelse för att jag väljer att vara på jobbet och ändå lyckas förvandla förmiddagen hemma till exakt vad jag behövde!

 



Kommentarer
Postat av: mammakero

Perfekt kompromissat tycker jag det låter som. Alla får något av vad de behöver utan att det för den skull är ALLT. Just detta att få det lilla i allt stort är nog det som dövar julstressen... I alla fall fungerar det för oss. Vi firar bara mindre och mindre, men mår bara bättre och bättre...! Det är tur att du finns när du gärna jobbar på julafton, så att även de äldre har tillsyn utan att du känner dej tvingad att avstå från familjen.

2013-12-28 @ 12:24:24
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0