Norge 2013 (2)

15 juli:
På vägen mot Åre stannade vi snabbt vid en Lundhags-butik och köpte snygga byxor till maken. Själv blev jag snål och köpte inget, vilket jag naturligtvis ångrade en timme senare..:/
Plötsligt såg vi skylten "Ristafallet" och svängde ner spontant. Det är det som är så bra med egen bil, det finns utrymme för lite hastiga påhitt.
Ristafallet var väldigt fint men det var en himla tur att vi såg det innan vi kom in i Norge, för annars hade vi inte blivit så imponerade, det var ju bara en liten bäck jämfört med vad vi skulle se senare på resan.
 

Framme i Åre hade vi bokat hotellrum. Vädret hade förvandlats från trevlig sommarvärme till isande blåst och regn. Det var endast 2 plusgrader och jag ångrade att jag inte hade varmare kläder med mig.
Vi sökte reda på en mysig pizzeria i centrum för en trevlig middagsavslutning på dagen.
Runt hotellet var det trevliga promenadvägar och under tiden jag rastade hundarna, så befann sig maken i hotellets bastu. 
 



Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag kommer ihåg att du berättade att det enda som inte var bra med resan var att värmen saknades... Fina bilder i alla fall!

Svar: Ja, fast nu tänker jag att om Norge kunde charma mig trots det hemska vädret, så då vill jag åka dit igen och se allt i solsken en gång, måste ju vara dubbelt så vackert!
Agneta Ärlestig

2013-12-26 @ 16:46:07
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0