Tavelsjö halvmaraton

För andra året arrangeras Tavelsjö halvmaraton i byn. 
En publikfriande händelse där loppet går runt sjön på vackra stigar och vanlig landsväg.
Förra året var det årets varmaste dag och de stackars löparna höll på att kollapsa i värmen. Många bybor drog ut vattenslangen för att svalka de som sprang förbi..:)

Det här året var det visst årets regnigaste dag, oj vad det öste ner i timmar!
Jag ville fota, så jag satte mig helt enkelt i bilen utanför vårt hus och höll utkik efter de jag kände.
(Camilla, Janne och några bybor) Hemma hos mig har dom sprungit ungefär 5 km av sträckan.
För vissa ser det så enkelt ut, dom småpratar och skrattar med kompisar och för mig som åskådare ser det mer ut som en söndagspromenad än ett tufft maraton.
Andra är det värre för, dom flåsar, frustar och snorar och man tänker för sig själv att dom aldrig kommer att orka hela vägen runt!

Ett roligt inslag är det utklädda paret. Dom sprang även förra året i snarlik mundering. För dom ser det lätt ut, inga trendiga funktionella träningskläder, men ett stort leende på läpparna och i stället för att ha iphonens lurar i öronen, så spelar dom med högtalare för alla som vill lyssna! :)

 
 
 
Fotat 17 augusti -2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0