Spontant restaurangbesök på tu man hand

En av de varmaste sommarkvällarna var det plötsligt bara jag och maken som skulle äta middag.
( Ännu en gång, kan man väl säga, det har varit så rätt mycket i sommar, tonåringarna har så mycket annat för sig)
Vi åkte spontant ner till stan och satte oss på en uteservering och det är minsann inte vanligt kan jag säga!
Vi delade på rökta räkor till förrätt, jag fick ett iskallt glas vitt.
Till huvudrätt valde jag grillad torskrygg, himmel vad gott det är med fisk på restaurang!
Just innan huvudrätten överrumplades vi av ett enormt åskoväder!
Det åskade och blixtrade som tusan över våra huvud och regnet forsade ner!
Alla gäster på uteserveringen fick springa in och ta skydd, markiser och parasoll fyllde ingen funktion alls.
På 10-15 minuter var allt över och vi återgick till våra platser lagom till maten serverades!
På hemvägen stannade vi och tittade på solnedgången vid en strand för att sedan åka hem och göra blåbärspaj till efterrätt.
En perfekt kväll helt enkelt, önskar vi gjorde sånt oftare. <3 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det är just såna saker man bör göra mycket oftare, då barnen vuxit upp och man blir två. Hitta en god (i alla betydelser) väg att bara vara två igen efter alla år med barn. Ser smaskigt och mysigt ut!

Svar: Ja, man är lite dålig på att ta hand om sin parrelation ibland :)
Agneta Ärlestig

2014-08-13 @ 13:02:32
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0