Den kommande julhelgen

Jag har aldrig gillat julen. Av någon anledning blir julångesten värre för varje år och nu när mina båda föräldrar gått bort, så blev det ännu värre.

Jag har i många år hanterat detta genom att välja att jobba, men i år har vi kommit på en annan lösning.
För första gången på hur många år som helst, ser jag fram mot julhelgen!!
Jag kan faktiskt känna att jag längtar på riktigt!

Vi har nämligen bestämt oss för att åka till Berlin under juldagarna, det ska bli så himla mysigt!!

 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Ända fram till 2012 så kändes julstressen nästan övermänsklig och vi mådde alla dåligt. 2012 åkte vi till fjällen och firade jul, bara våra barn och älsta dotterns dåvarande pojkvän. Vi åt inte julmat och eftersom vi hyrde en fjällstuga, behövdes den inte städas eller ens pyntas. Vi hade lov att hämta en gran från tomten, vilket var det vi gjorde. Julmat blev älgstek rätt och slätt. Det blev vår vändpunkt. Varför göra saker som vi varken orkar eller tycker om bara för att det är jul? Nu gör jag bara det jag absolut vill och vi firar hur lugnt som helst, bara vi och barnen. Det har hjälpt oss genom julstressen...
Så jag håller med dej om att resa bort till något som är helt nytt för er båda.

Svar: Ja, det ska bli spännande att se vad det blir för slags julhelg i Berlin, jag kommer då inte att sakna julmaten, julklapparna och julpyntet. Nä, jag ser fram mot att få må gott och slappna av lite.
Agneta Ärlestig

2014-12-13 @ 22:51:16
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0