Gammlia

 

En dag i september var jag i stan för att göra några ärenden. Jag fick lite tid över och svängde förbi Gammlia som hade marknad.
Jag hade kameran med, men ibland blir jag lite feg när det gäller fotandet. Jag vågar liksom inte fota allt jag egentligen vill när det är mycket folk. Marknadsstånden var jättefina och alla anställda gick runt i tidsenliga kläder, men det fick jag ingen bild på.
Däremot var jag och "rekade" lite inför lite geocacher som ska finnas efter motionsslingan, men det är långt att gå runt så det får bli nästa sommar.

På området var det ett litet linfält där allmänheten kunde plocka egna buketter. Linblommor och torkade linblommor är så vackert, jag ångrar att jag inte gjorde mig en egen bukett.

Rätt vad det var, så kom det en söt hund springande mot mig. Den hade en ägare, men han var långt borta och brydde sig inte om att hunden trippade runt lös på marknadsområdet.  
 

(fotat 20 september 2014)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0