Norge 2013 (4)

Maken och jag faschinerades av skogsavverkningen på de branta bergskanterna.

I Stjördal var det dags för den första tunneln. Jag hade faktiskt en liten bok med mig där jag bland annat roade mig med att notera alla tunnlar och dess längd, men nu kan jag inte hitta boken..:(
Många tunnlar var det i alla fall, mer eller mindre läskiga. (Läskigast var den som gick under havsytan, men det var en annan dag)
 


Fiskodlingarna var en kul grej att se. Fick tyvärr ingen bra bild då jag fotade genom bilrutan i farten. Det tog ett tag innan jag fattade hur stora dom där "kassarna" var egentligen. Det var inte förrän jag såg lilla huset på en plattform, som jag förstod hur mycket fisk som måste finnas i odlingarna. :)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

I Stjördal bor min fasters fd man. Han betyder jättemycket för oss, trots det har vi aldrig hälsat på honom där.... Kul att se dina bilder!

Svar: Vad kul! Det var verkligen fint där, synd att jag inte hade mer bilder därifrån. Ni får åka och hälsa på honom nån gång. (Men det blir ju väldigt långt för att dricka kaffe)...:)
Agneta Ärlestig

2014-01-05 @ 21:52:34
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0