Norge 2013 (5)

Vi styrde kosan mot Kristiandsund.
Att åka färja var enkelt i Norge. Det var smidigt och allt flöt på utan problem. Min tidigare erfarenhet av färja är krångligt biljettsystem, långa köer, irriterade människor och folk som kör tokigt på alla vis. Nä, Norge visade verkligen hur lätt det kan gå.
Det blev en del färjeturer och det var osannolikt smidigt varje gång.

Regnet öste ner och när vi var framme vid vår campingstuga (Atlanten turistcenter) hade mörkret kommit, så vi såg inget av omgivningen. Vi åkte in till en mysig fiskrestaurang som hette Smia (rekommenderas) och åt en lyxig och god middag innan det var dags att dra på sig full regnmundering och rasta hundarna.
Stugan var en av de sunkigaste och illaluktande stugor jag varit med om och jag kommer absolut inte att vilja bo där igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har nyss ätit en jättegod middag serverad av maken, men denna lax såg bara helt perfekt dreggelvarnande ut. Kul att se dej och maken på samma bild!

Svar: Vi roade oss med att ta såna bilder på oss på alla platser under resan :)
Agneta Ärlestig

2014-01-05 @ 22:04:00
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0