Norge 2013 (9)

Väl framme i Geiranger checkade vi in på campingen. En väldigt fin camping med kanonläge! Stugan var ren och mysig, med utsikt över fjorden och vattnet bara 30 meter bort.
Utanför stugan fanns en äppellund, fast jag tror att det var mest körsbärsträd? Måste vara vackert med blommningen på våren.
Vi tog en liten promenad med hundarna längst en slags vandringsled? Det var fint, men otroligt blött och halkigt så vi gick inte så långt.
Vi gick till vattnet i stället för att kika på alla enorma båtar. Man kunde hyra egen motorbåt eller kanot, men vi vågade oss inte riktigt på det. Hade ju mycket att se i alla fall och ingen större lust att hålla reda på två hundar i en vinglig kanot ;-)
På ett ställe såg vi de äckligaste sniglar! Typ en dm långa och kolsvarta, så resten av dagarna var jag livrädd att en sån där snigel skulle klibba fast i pälsen på någon av hundarna som sedan skulle sova i sängen med oss   :)
Vi handlade lite smått och åt en jättegod hemlagad lax och pastasås till middag. Senare på kvällen gick jag ut en sväng och fotade, jag försökte bland annat fota ett litet vattenfall med lång slutartid. Det gick dock inte så bra utan stativ.
hghh
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Norge är verkligen ett vackert land och du lovordar naturen med dina vackra bilder! Vad gör det att regnet hänger i luften, då dess droppar så vackert glittrar på blåklockorna?
När min blogg lust försvann, så var det jättebra med att köra ett inlägg om dagen (även om inläggen var korta och rätt trista) för att blogg lusten skulle börja glöda lite.
Vet inte om det fungerar på själva fotograferandet. Jag är ju med i a photo a day på instagram och det fungerar riktigt bra för mej att få ett ord att fota.
För jag gillar dina vackra foton från din vardag!

Svar: Ja, jag får se om jag kommer på något som hjälper. Blogglust har jag ju, men nu är det snart slut på gamla bilder...och jag orkar inte ta fram kameran.
Agneta Ärlestig

2014-01-19 @ 11:26:42
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0