Geocaching

Ja, ni kommer nog att få stå ut med bilder och inlägg om geocaching, jag är helt frälst i min nya hobby! 
Man hamnar på de mest oväntade platser och ibland får man klura länge innan man hittar gömman. Jag är lika förtjust i lätta som tar två minuter att hitta som de svåra som man letar efter en timme!
Ibland har jag en hund med, ibland inte. Ibland är jag ensam, ibland har jag väninnan eller maken med.
Ibland ligger cachen otillgängligt så det tar tid att gå till den, ibland kan man parkera och bara sträcka ut armen. Ibland är det vacker skog, grillplatser och fina utsikter och nästa cache ligger i ett gammalt bilvrak eller vid gatans soptunnor.
Här i trakterna har jag hittat en favoritserie som har det gemensamma att dom är gömda i eller i direkt anslutning till en busskur. Min första tanke var att en busskur är en busskur liksom, hur spännande kan det vara? Men döm om min förvåning när man kur efter kur bara ser nya former av gömmor och ingen är den andra lik och ni kan aldrig tro hur manga gömställen det finns i en enkel busskur!
Här är lite blandade mobilbilder från 12 augusti då jag inte hållit på med geocaching många dagar.
På dessa bilder är det väninnans lapphunsvalp Gnizta som hänger med.
(Jag vet att man inte ska visa spoilerbilder, men jag har typ 9 läsare..:))
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0