Blå Eld och Wärdshuset Prästgården

Gjorde en utflykt till den bästa blomster och presentaffär jag vet - Blå Eld som finns i byn. Dom befinner sig nu uppe på Prästgården där det även drivs ett café. Bra när två verksamheter kan sammarbeta och hjälpa varandra.
Länkar till  Blå Eld och Wärdshuset Prästgården (dom finns även på fb)

För övrigt älskar jag de fulsöta stenstatyerna, de ser ut som snälla sagodrakar eller nåt. Drömmer om att ha en plats i trädgården med flera av dessa personligheter. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Ett härligt ställe för inspiration! Underbart att gå runt och njuta av allt fint.
De har erbjudit utbildning och anhörig träffar, men jag vill inte gå på dessa. Det känns som att jag tänker så mycket på mamma och får massor av samtal från hemtjänst, läkare och demenssammanordnare, att jag verkligen inte vill vara tvungen att behöva engagera mej där emellan. Det enda jag kan kontrollera nu är om jag överlämnar mammas ekonomi till en god man istället för att själv ta hand om ekonomien. Jag trodde naivt nog att om jag hade en demenssammanordnare, så skulle jag inte behöva hålla i allt själv. För i verkligheten så ringer alla för att veta mina beslut. Hade annars trott att det bara var när jag själv tog initiativ att sköta allt och vara spindeln i nätet, som jag var den alla sökte. Har nu förstått att jag är min egen.

Svar: Förstår hur du känner, tipsar om en bok att ha hemma, kanske personer i din närhet kan vara hjälpta av att läsa den?Titta in på Jennys hemsida och köp hennes bok som heter "Du är inte ensam"
http://jeogonblick.se/index.html
Agneta Ärlestig

2015-07-07 @ 21:37:30
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0