Pippi på Mojito

Jag var kanske sist i världen, men jag hade aldrig smakat Mojito tidigare. Bestämde mig för att semesterstarten skulle firas med denna drink!
På sista jobbarhelgen, gick jag över till Blå Eld och köpte mig en fin planta av Marockansk Mynta!
Passade på att fota receptet där också, vore ju bra att veta hur man gör liksom.
Så, då är det bara att införskaffa resterande ingredienser och vänta in semestern tänkte jag den dagen då det fortfarande var ett par veckor kvar på jobbet! :-)
När jag var där på Blå Eld, köpte jag mig lite fåglar också. Fasanparet har jag kikat på tidigare, tänkte mig att jag skulle arrangera något fint med de urblåsta vakteläggen jag har och så tillverka ett eget fågelbo.
(det där med att göra eget fågelbo gick ju inte så bra...det gick ungefär lika bra som att binda sig en blomsterkrans....)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

"Pippi på"! Fyndigt värre! Mojito är den ultimata sommar drinken!

Svar: Ja, nu när jag har hunnit smaka, så håller jag med! Verkligen en drink i min smak!
Agneta Ärlestig

2015-07-25 @ 18:31:35
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0