Glaskonst

Jag har en arbetskamrat som pysslar med glaskonst på fritiden. Jag och maken var där på besök en kväll och passade på att kika lite i hennes verkstad (Hon har egen glasugn) som hon har i en friggebod "Skaparboa" på tomten. Synd att jag bara fick mobilbilder, det visar inte den fina lystern det blir i glaset när ljuset speglas.
Hon gör smycken i olika former,  fina uppläggnings/fruktfat, fönsterprydnader, änglar och trädgårdsdekorationer.
Vi fick även middag hemma hos dom! Jag blev helt faschinerad av maten, har aldrig ätit något liknande på en hemmamiddag.
Det var ungefär som tacos, fast med asiatiskt innehåll. Stora tallrikar med uppskuren plockmat. Sallad, gurka, morötter, avocado, rå lax, rå tonfisk, räkor, friterad kyckling, friterad biff, glasnudlar och massvis av annat gott. Sedan fick man göra sitt eget "paket" i ett sånt där "rispapper" som ser ut som runda tacoskal, fast genomskinliga (har ingen aning om vad det heter faktiskt?) Man blötlade dem i varmt vatten för att dom skulle bli mjuka. Till det fanns det olika sojasåser och en chilisås att doppa i och givetvis skulle man äta med pinnar! :)
Vansinnigt gott och utomordentligt trevlig och social "pratmat"
Detta ska jag definitivt prova hemma, vi som älskar både sushi och tacos!
Kvällen avslutades med sällskapsspel och fin Rom!
En bra kväll helt enkelt!! :-)

Kommentarer
Postat av: mammakero

Men så trevlig kväll!! Helt perfekt låter det som!

2015-03-09 @ 07:05:43
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0