Köksbaren

Jag och maken tänkte gå ut och äta en romantisk middag på alla hjärtans dag. Vi hade siktat in oss på Köksbaren, som är en av stans finare restauranger, men det var fullbokat sedan lång tid tillbaka!
Jag ville gärna gå till den restaurangen eftersom jag inte varit där tidigare och hört så mycket bra om den. Därför bestämde vi att gå dagen innan i stället.
Maten var verkligen så himla god, den levde upp till alla förväntningar och lite till - himmelskt gott!
Men miljön var inte riktigt som jag önskat. Rostfria bord och bänkar, ljust och kallt - men namnet köksbaren passar bra till inredningen.
Jag gillade dock att man kunde se in till köket och kockarna, man såg verkligen allt de gjorde och det uppskattade jag.
Vi beställde in ett glas Cava vid baren, då vi fick vänta på vårt bord och ett fat med tre olika sorters kallskuret när vi fått bordet. Vi trodde nämligen att vi skulle hinna hungra ihjäl..:-)
Sedan fick vi in förrätten som var Kalixlöjrom och minutrökt röding. (det var ett rökfyllt glas vänt upp och ner över rödingen när vi fick in den.) Mycket gott!!
Varmrätten var också röding, fast ugnsgrillad och till efterrätt blev det en kladdkakevariant. Det är verkligen gott när maten är proffsigt tillagad och man får hjälp att välja ett vin som verkligen passar! 
En mycket trevlig kväll och tack till dottern som skjutsade oss, så att vi inte behövde ta bilen själva. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0