Norge 2014, del 1 (till Abisko)

Äntligen har jag kommit mig för att ordna med bilderna från Norgeresan i somras!! Bättre sent än aldrig som dom säger! :-)
Vi åkte mitt i sommarens stora värmebölja, 8 juli och var borta endast tre nätter, så det blev väldigt intensivt och inte några sovmornar.
En tripp på 206 mil om vi inte räknar avstickar vi gjorde, så det blev en hel del tid i bilen. Tassa var med på resan, Kira var hemma hos svärmor och ungdomarna klarade sig själva.
Så här såg resrutten ut. Hemifrån till Kiruna, Katterjokk, Riksgränsen, över till Norge, ut till Lofoten och lilla byn Å, sedan färja till Skutvik i Norge, vidare över Saltfjället och till Mo i Rana för att sedan åka över Tärnaby och hem.

Första bilderna är från en supermysig rastplats strax innan Gällivare någonstans. Har stannat där tidigare med väninnan, då vi varit på väg till och från hundutställning i Gällivare. Dom har café på sommaren, supergoda renklämmor och laxklämmor!!
Sedan åkte vi mot Kiruna, en stad jag faktiskt aldrig varit i tidigare.
Vägarbete nästan hela vägen mellan Gällivare och Kiruna, det var inte kul!
Målet för den här resdagen var Katterjokk, men innan dess hann vi se mycket vackert! Vid Silverfallet, Abisko stannade vi lite extra, det var mäktigt att se!
 


 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vackra bilder från Norrbottens inland!

2015-03-15 @ 17:45:03
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0