Norge 2014 del 11 (Kirjesån)

Hips, vips var vi över gränsen och inne i Sverige igen.
Vårt första stopp blev Syterbäcken så att vi fick svalka fötter och Tassa(r). Det var så himla lite vatten, vi gick mitt i "bäcken" som brukar vara som en stor fors i vanliga fall.
Vi åkte genom Tärnaby
Innan vi helt och hållet avslutade roadtrippen ville maken visa sitt fiskeställe. Han brukar besöka Kirjesån i Slussfors en bit från Tärnaby några gånger per år, men då åker han med "grabbgänget"på fiskeresa. Nu var det första gången jag fick se stället.
Vi stannade på Ica och plockade i hop smarrig picknickmat i form av rostbiff och annat gott.
maken fick fiska ett par timmar och jag njöt av tillvaron (och slogs med myggen)
Så här ser det alltså ut på makens smultronställe!
Resten av resan var mer av transportsträcka, nu var det slut på vår roadtripp för den här gången. Jag är mycket nöjd med vad vi fick se och uppleva på den korta tiden! 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Tack för att du tog med mej på turen! Det var en härlig tur runt på vackra platser!

2015-03-25 @ 06:58:40
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0