Norge 2014, del 2 (Katterjokk)

Så var vi framme i Katterjokk, en turiststation/hotell/restaurang nära Riksgränsen.
Vi blev förvånade över hur rummet såg ut, lyxigt med glasskjutdörrar mot ett fint trädäck, men extremt "compact living"! Har aldrig tidigare sovit i något mer skåpliknade säng. Rummet var funktionellt, men inte sov jag många timmar i den värmen och i den trängseln! (Fast jag fick ju se midnattssolen när jag var uppe och svalkade mig på natten!! :-)
Vi åt en underbart god middag på restaurangen "Ebbes kök", satt utomhus och surrade länge, njöt av både efterrätt och konjak!
Efter maten gick vi en lång promenad i området som bestod av spångar, utsikt, kvällssol och broar över det forsande vattendraget som var där. Som avslutning gick vi ner och fiskade. (eller jag och Tassa gick ju bara dit och lämnade Martin för att sedan fortsätta promenaden på egen hand)
En kul grej jag fotade var de sommarparkerade skotrarna som bevisar att sommaren är så kort i dessa trakter att det inte är någon större vits att köra undan skotern utan man lämnar den bara där skoterföret tar slut för den säsongen. ;-)
 
 



Kommentarer
Postat av: mammakero

I Katterjokk har jag bara varit på vintern och åkt slalom! Deras liftsystem går ihop med Riksgränsen, så det finns massor av backar att välja mellan!! Vackert även sommartid alltså!

2015-03-15 @ 16:58:52
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0