Sagovägen vid Holmsjön

Geocachingen tar mig till platser jag aldrig skulle fått se om det inte vore för min lite annorlunda hobby.
På vägen mot Holmsund finns en sjö, Holmsjön. Där finns det en cache som heter sagovägen.
Det var en helt osannolik upplevelse, en privatperson som dekorerat vägen fram till huset med olika konstverk i skogen.
Det fanns verkligen hur mycket som helst att se! Målade stenar, trädrötter, stubbar, totempålar, fågelholkar, rostiga bilvrak och symaskin. Dessa foton är bara en bråkdel av vad vi såg och jag är säker på att om vi åker dit igen, upptäcker vi lika mycket nya saker som vi aldrig lyckades få blicken på den här gången.
Helt faschinerande!
Och, ja! Ett av alla dessa fantastiska konstverk är självaste cachebehållaren. ;-)
(bildbomb)
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

Undra vart apan tagit vägen? :) Den där hobbyn verkar direkt livsfarlig. Jag har en del kompisar som lov hyllar den och försöker locka mig att starta. Än så länge har jag stretat emot. Rädd för att den ska sluka mig helt.
M v h Bosse

Svar: Haha! Jag lovar dig att geocaching är starkt beroendeframkallande!! Men det är få biverkningar, så prova någon gång bara för nöjets skull!
Agneta Ärlestig

2016-01-29 @ 08:26:14
URL: http://bosseliden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0