Weekend i Piteå

Vi var lååångt ute i skogen efter en smal skogsväg mitt ute i ingemansland, helt uppslukade av vårt geocachande.
Då havererade bilen! :O 
Den bara vägrade att starta helt plötsligt. (Fick reda på senare att det var bränslepumpen som skurit)
Bara att ringa bärgaren, transportera oss till en verkstad och ordna en hyrbil, en ny upplevelse - jag har aldrig åkt bärgare förut! :-)
Bärgarkillen skrattade åt oss, han hade aldrig tidigare hämtat någon så långt in i skogen! Vi hade sedan gott om tid på oss att berätta för honom hur geocachandet fungerar, han hade trott att vi var ute och plockade bär.
Det var en himla tur att jag hade en assistansförsäkring som täckte alla kostnader! :-) 

Allt stök med bilen och bärgaren, gjorde att vi tappade luften lite. Helt utsvultna landade vi sent på hotellrummet. Tog upp middagen på rummet och delade på en flaska bubbel. Sedan var humöret lite bättre och vi tog en rejäl långpromenad runt staden, mest för att leta geocacher, men vi fick ju som vanligt se en massa annat också.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Har heller aldrig åkt bärgare, trots att min postbil blivit bärgad två gånger (olika bilar...)
Mysigt att bo på hotell och dricka bubbel. Mindre mysigt att bilen går sönder... Vår är i ett sorgligt skick och egentligen så skulle vi köpa en ny bil istället för att repa den... Fast våra pengar har aldrig runnit fortare ur händerna, så snart får vi bita i det sura äpplet och repa den i alla fall. Någon ny bil har vi inte råd med.

Svar: Ja, tänk vad beroende man är av bilen i alla fall. Jag skulle inte klara en dag utan bil. Men det är kanske en vanesak. Dyrt att laga och reparera i alla fall, hoppas ni kommer lindrigt undan.
Agneta Ärlestig

2015-09-19 @ 17:05:46
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0