Blå Eld och Wärdshuset Prästgården

Maken har hämtat ut sin nya bil och när jag skulle provköra den, ville jag till Blå Eld och Wärdshuset Prästgården.
Vi började med att kika runt på Blå Eld, jag fastnar alltid för dessa fulsöta Gargoyles, men köpte inget idag. Den söta vasen som ligger var också nåt jag vill ha hemma!
När vi tittat färdigt köpte vi en räksmörgås på Wärdshuset och den var enormt god!
Utsikten är fantastisk därifrån och det finns en informationstavla om vårt älskade Tavelsjöodjur förstås!
Och en kikare som är riktad mot den plats odjuret setts oftast.
Wärdshuset har den här sommaren öppnat upp en altandörr direkt mot baksidan, helt perfekt - det enda jag saknat tidigare.
På sista bilden ser ni ännu en av mina otaliga pionkvistar jag plockar in.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0