Spalje

Min vindruvsranka har växt lite, tänker att det kanske betyder att den har tänkt överleva? Den behöver något att klättra på. För många år sedan, då jag bodde i mitt första hus (hyrde ett litet hus då jag var 23) fick jag en fin träspalje som min pappa hade snickrat. Den har jag sparat, men nu när jag tittade närmare på den, så var den inte riktigt renoveringsbar....det skulle inte räcka med lite färg för att rädda den.
Så, jag åkte in till Plantagen och köpte mig en i "smide" (bara svartlackerad metall)
Det blev så bra, att jag genast vill ha en till på andra sidan!
(Björnbärsplantan lever också och har till och med knopp.)
 

Kommentarer
Postat av: Gudbrand Klaestad

Hej
Länge sedan du köpte den fin spaljén, och var?

2019-07-11 @ 14:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0