Trevlig kväll med stora familjen

Eftersom min examen inte firades, så kände jag att jag ville göra något annat i stället. Jag bokade bord på Hotell Forsen i Vindeln en kväll mitt i veckan (enda chansen att alla kunde vara med)
Jätteroligt, alla i min stora familj kunde faktiskt komma, utom Sixten som faktiskt också räknas till vår familj. Vi blev alltså 16 personer och vi fick nästan hela hotellrestaurangen för oss själva! Antar att de flesta äter lunch på det stället och middag äter de väl senare på kvällen. Jag ville att vi skulle äta i tid för att barnen inte skulle bli för hungriga.
Maten var en buffé, inte alls något att hurra för, men vi blev mätta och alla hittade nåt de gillade. Men det låga priset gjorde att jag kunde bjuda alla på maten och det är ju umgänget som är det viktigaste.
Skönt också att vara ensamma i lokalen, då kunde barnen röra sig utan att någon tittade snett på oss.

Efter maten gick vi över till Konst i Kvarn , en gammal kvarn där det är konstutställningar hela sommaren. Konstnärerna varierar varje vecka, så det är verkligen en levande utställning! Jag älskar att kika där, ofta är det lokala konstnärer dessutom.
När vi var nöjda där, gick vi upp till Café Mjölnaren och köpte mjukglass och lekte med barnen innan vi åkte hem.

Jag fick också en present förresten! En dvärgsyrén som doftar underbart! Jag ska ha den i kruka över sommaren, sedan kanske jag planterar den ute nånstans.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0