Uterummet

Med de nya olivträden hemma, så planterades de om i större krukor och även de andra växterna fick lite ompyssling. Jag hade en Ingefäraknöl hemma, som jag har hört att man kan plantera, måste testa det.
När jag och maken var och handlade krukorna, så letade jag ett fikonträd/fikonplanta, men hittade inte det. Fick en annan blomma i stället. Paraplyaralia tror jag att den heter.
Möblerade om bland krukdekorationerna lite.
Mitt gamla olivträd som tydligen bestämt sig för att överleva i alla fall, är lite snett, bara halva sidan lever. Jag hittade lite ekorrar som fick flytta in bland de döda kvistarna.
Även mitt Kumquat-träd som dog i vinter, började plötsligt leva igen, så då städade jag upp bland snäckor, stenarna och den lilla byn i den krukan.

Och min ficus som ser ut som ett bonsaiträd, det hade fått myrinvation på försommaren. Jag tog död på myrorna genom att ställa krukan i fun light saft. (Myrorna tål inte sötningsmedlet)
Men hela rotklumplen var ju mest myrgångar, så det blev att plantera om den och se om den klarar sig.

Så skönt att sitta i uterummet på kvällarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0