Kittelfjäll igen del 2

Tänk att få vakna till den här utsikten!! 
Hela den här veckan, vaknade jag supertidigt, smög upp före alla andra och satt och målade i mina målarböcker med en kopp kaffe. Det var verkligen kvalitetstid måste jag säga. Jag älskar min familj och min släkt. Men när man umgås så intensivt och bor så inpå varandra, är de här ensamma stunderna värda mycket.
Den här dagen hade vi planerat en lite längre skotertur. Vi hade tänkt att vi skulle åka till sjön Virisen, där det finns en restaurang som är med i Whiteguide. Där ligger den mitt ute i väglöst land (nästan väglöst) och enklaste sättet att ta sig dit, är med skoter.
Nere i byn Kittelfjäll, var det väldigt lite snö, inget skoterföre alls! Tussilagon blommade till och med. :D Men bara en bit upp mot fjällen, var det kvar metervis av snö och skoterföret där var inget att klaga på.
 
Eftersom det var så svårt att köra skoter nere i byn, valde vi som skulle åka bakpå, att gå en bit, kanske 1 km, för att komma till en plats där skoterleden höll bättre för oss.
Vädret var helt fantastiskt den här dagen!
Vi stannade ofta, både för att prata, men också för att utsikten var helt magnifik! Jag har tyvärr inte koll på vilken fjälltopp som är på vilken bild. Mitt lokalsinne är inte det bästa...:-) Grönfjäll, Borkafjället mm, ja de som ligger intill Kittelfjäll.
Så när vi kom fram till Restaurangen i Virisen, så möttes vi av beskedet att den var stängd för ett bokat sällskap senare....:O Snopet!
Vi fick gå in och låna toaletten, sedan gick vi och hälsade på getterna, dom föder upp egna getter på gården.
Vi hade ju inte med oss så mycket mat i ryggsäckarna eftersom vi tänkt äta våfflor här.
Men vi hade ved och korv och kaffe, så inte behövde vi vara hungriga. Slog läger nere på sjön och kokade kaffe och njöt för fullt!
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0