studieresa

Denna avslutningsvecka var det även inbokat en studieresa till Luleå. Mycket trevligt med abonnerad buss och busschaufför. Vi bodde på Scandic hotell en natt.
Resan innehöll en mängd studiebesök och föreläsningar. Vi fick bland annat se Luleås nyaste äldreboende och vi fick höra om uppfinningar som kan underlätta för demenssjuka personer. Vi fick också en otroligt inspirerande föreläsning om hur Luleå kommun ser på karriärvägar och utvecklingsmöjligheter för undersköterskorna. Det var mycket glädjande att se hur de hade tillvaratagit demensspecialicerade undersköterskor och deras kunskap.

Vi hade lite ledig tid, då vi passade på att kika på Luleå centrum, men jag med mitt obefintliga lokalsinne lyckades ju gå vilse. Tur jag hade bra sällskap!
På kvällen på hotellet hade vi gemensam middag med mat och dryck, tävlingar och underhållning. Oj, vad jag kommer att sakna den här klassen och tiden under utbildningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0